Marele ger: cum sa faci poze mai bine la temperaturi foarte mici?

Azi e o zi calda de vara, cu temperaturi care se apropie de canicula. Nu-mi vine sa cred ce repede a trecut timpul!

Parca ieri erau zilele acelea geroase de iarna, cu prea multa zapada, gheata spectaculoasa si temperaturi la care  imi inghetau mainile pe aparatul foto (ca sa prelungesc viata bateriei pe timp de iarna, tineam permanent mana pe aparat, in zona unde stiam ca este bateria, adica la aparatul meu, acolo unde e grip-ul).

Ca sa ma apar de frig, purtam doua perechi de manusi. Cele obisnuite din material textil si unele din latex, care fiind foarte subtiri, se potriveau perfect pe sub primele. In felul acesta pot spune ca imi crestea timpul in care puteam sta cu mainile scoase din buzunare cu vreo 10-15 minute.

Cu timpul mi-am dat seama ca cel mai bine e sa bag aparatul in geanta si mainile in buzunare cat de des pot, altfel orice plimbare foto se termina mult prea rapid. Am citit diverse articole in care pe timp de iarna era recomandata folosirea unor aparate cat mai compacte, tinute in interiorul hainelor ca sa se incalzeasca. La – 9 grade Celsius, pentru mine nu a fost necesar acest lucru. Aparatul meu, un Nikon D60, a functionat foarte bine si asa.

O alta problema in timpul iernii e stralucriea zapezii. Daca ma plimb intr-o zi senina printr-un loc inzapezit, imi obosesc ochii foarte tare. Desi e un pic ridicol, niste ochelari de soare nu strica in situatii de acest gen. Tot din cauza luminii prea mari de la exterior, nu mai vad foarte bine imaginea pe LCD, motiv pentru care sunt obligata sa folosesc un mod automat sau semiautomat de expunere.

Ultimul lucru despre care am sa vorbesc este fotografiatul pe ninsoare. Unii au curaj sa iasa cu aparatul neprotejat si sa faca poze. Sunt sigura ca DSLR-urile de top fac fata oricaror conditii atmosferice si sunt bine izolate. Cu aparatul meu am preferat sa nu risc, asa ca am iesit pe ninsoare cu o umbrela, si asta doar daca nu era vant prea puternic:))

Lasă un răspuns

